Sudi Jadi Teman?

Tuesday, May 3, 2011

Home » Osama Bin Laden Mati Digempur Komando AS?

Osama Bin Laden Mati Digempur Komando AS?

Lama tak buat entri. Tup..tup keluar berita Osama bin Laden dah meninggal dunia. Masih juga tak buat entri..tup..tup keluar gambar di internet. Terbaca kat Kosmo kata gambar palsu. Mula menyelongkar blog orang dan bertanya image pakcik Google. Akhirnya dah jumpa. Tapi yang peliknya...hmm..



Dahsyat gambar ne. First tengok macam nak pangkah balik. Tapi bila tengok lama-lama memang ada unsur pertindihan dalam gambar ini. Saya rasa orang yang baru belajar photoshop pun boleh kesan...Mungkin kalau saya tunjuk boleh faham...tgk betul-betul ya...


Apa yang boleh kita lihat:
  1. Ton warna
  2. kesan blury pada garis merah yang saya buat
  3. Face direction-gambar yang luka-luka tu menghadap keatas..gambar yang saya gariskan menghadap kekanan..
Bukan nak kata Osama masih hidup..Oh tidak. Nanti ada helikopter atas bumbung rumah saya nanti sapa nak tanggung?..Tapi gambar ini memang saya ragui (saya means personal okay)...


Renung-renungkan dan Selamat Beramal.

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...