Sudi Jadi Teman?

Thursday, September 15, 2011

Home » » Orang Bongok Dalam Gym

Orang Bongok Dalam Gym

Assalamualaikum, Al-kisah..Disebutkan satu kisah yang berlaku dalam gym. Malas nak menulis hari ini, tapi ini kisah benar dan yang lazim berlaku di dalam gym atau luar gym. Jadi ada juga idea nak menulis hehe..

Petang semalam saya pergi gym, nak main pingpong dan nak main gym. Member dah ajar main pingpong susah pulak nak berenti main. Nasib la gym tak ditinggalkan terus hehe. Nak cerita fasal orang-orang yang buta gym tapi terrer bila di dalam gym. Lebih-lebih lagi bila depan member dorang..aaaa..banyak ne berlaku...saya pun tak la otai tapi basic tu dah tahu...dapat input dari otai-otai selama 2 tahun main walau tak serius...

Dijadikan cerita, ada 3 sekawan ne dalam gym. Masa tu tengah stretching..main bicep 10 kilo..gua perasan la sa-ekor beruk dikalangan dorang. Member dia tu nak main, sungguh nak main. Nak minta ajar la macamana guna alat, tentang reps dan rest. Sa-ekor beruk ne mula jadi proooooooo.....saya simpulkan la kenyataannya yer..

Orang main gym ne susah kalau berenti. Badan menggeleber mcm tiub motor. Dah tu badan lenguh dan sakit, pedih-pedih otot sebab dah biasa angkat berat. Waaaaahhhh gituuuu.....nak je gtau mmber saya rehat 5 bulan untuk praktikal cikgu still bleh angkat 80 kilo main chest...Yerr..badan kita dah tua memang semua akan mengecut..yang main gym or tak...semua mengecut..ada otot xd otot memang semua mengecut...nak kata pe lagi kalau umo dah 70 tahun...

Pastu dia kata ehem...18sx sket...Orang main gym ne "barang jadi kecik..tak power"...Amboi-amboi..nak test power [hahahahalabau btol]...Woi..tak tengok sazali bodybuilder malaysia ke..tu lagi terrer..p kira anak dia bape. Tak baca majalah sains ke brooo...p tengok bahagian otot..baca betoi2 baru ajar kat orang lain....

Hadooi, apala punya beruk. Kesian kat member dia. Nak je g cekik guna wing gua yang tak tumbuh2 ne. Main gym tak terus kabooom ada muscle besar. Memula dia akan bina stamina, buat otot base, baiki peredaran darah, baiki metabolisme pastu kalau dibuat secara konsisten dan betul baru tumbuh perlahan-lahan...

So, di endingkan cerita ini. Janganla sebar benda yang kita tak pasti. Rajin bertanya..tak salah belajar sama-sama. Jangan kerana dengki, p pula takut-takutkan orang lain...

~Penyakit Hasad Dengki~
Comments
2 Comments

2 Sahabat Berkata:

Hafizan said...

camtu pn ada ka...iskh3..sian kt kwn dy..lmah semangat yer..

lieynanilaz said...

sian kat kawan tu yg betul2 nak belajar guna gym..hoho.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...