Sudi Jadi Teman?

Monday, June 3, 2013

Home » , , » Bagaimana Untuk Menghargai

Bagaimana Untuk Menghargai

Duduk mendengar radio, menunggu lagu kegemaran untuk diputarkan. Terkenang zaman sekolah menengah. Saat radio menjadi menjadi tarikan sama seperti facebook,google dan sebagainya. Keadaan ditambah parah dengan undang-undang asrama yang melarang radio. Alasannya, takut menganggu proses belajar setiap jam 2 petang dan 8 malam.

Ketika itu, saya dan member membuat teknik bijak dengan membuka radio kecil dan melekatkan dengan bekas pensel besi. Wayar radio entah macamana, tak tahu dari mana idea sampai. Radio berfingsi dengan baik. Hanya wayar audio/earphone yang keluar. Waktu belajar petang atau malam, bekas pensel di depan, wayar audio masuk di baju, hujungnya keluar dekat leher baju terus ke telinga.

Lucu...

Pun begitu...radio lah yang menghiasi telinga sepanjang di asrama. Kecuali warden sampai. Tapi pelajar sudah tentu ada scout warden yang tersendiri. Bagi signal sikit, wayar radio masuk dalam bekas pensel. Confirm warden tak kuasa nak buka satu-satu bekas yang banyak atas meja.

Kita terkadang memang macam tu. Bila sesuatu perkara sudah sukar untuk diperoleh barulah kita memahami makna dan kepentingannya. Tak kira lah, benda ke..orang ke..memori ke..semuanya jadi mahal bila ianya sukar diperoleh atau sudah berlalu.

Wallahualam. Mari jadi insan bersyukur:-)

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...