Sudi Jadi Teman?

Sunday, June 2, 2013

Home » , , » Masa Berkualiti

Masa Berkualiti

Orang kata masa itu emas. Kalau masa itu dalam bentuk fizik, berjasad dan nyata. Pergh, confirm tak cukup masa ne dibahagikan manusia. Dengan saya sekali nak kumpul berjuta-juta hehe..

Waktu drive ke pekan tadi pun ada dee jay yang memperkatakan tentang soal masa. Dee jay itu sedang interview atlit sukan. Atlit tu kata, dasar bagi kecemerlangan ialah masa berkualiti di rumah. Eh, biar betul atlit ne. Dulu masa berkualiti untuk saya adalah tido sepanjang hari hehe...

Congak-congak dalam kereta untuk mentafsir maksud atlit sukan itu. Lalu saya simpulkan bahawa ianya melibatkan emosi dan jasmani. Sepatutnya di rumah kita mendapatkan kondisi emosi dan jasmani yang terbaik. Orang kata rumahku syurgaku.

Siapa yang mampu buatkan rumah dan isinya berada dalam keadaan terbaik. Kadang suasana rumah membuatkan stress. At least bukan rumah saya hehe. But look around....sample everywhere..

Anak lelaki stress dalam rumah...anak gadis stress dalam rumah. Sampai ke lambok ikut boyfriend...kat lambok tak stress agaknya..ntah...

Macamana mahu buatkan masa di rumah berkualiti. Its a teamwork. Macam main bola. Semua ahli patut memberikan yang terbaik. Saling mengingatkan antara satu sama lain.

Lastly,praise to the lord. Insha-Allah.

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...