Sudi Jadi Teman?

Wednesday, May 11, 2011

Home » Aku Dah Kata Kita Bukan di Malaysia

Aku Dah Kata Kita Bukan di Malaysia

Baca-baca berita, ternampak berita kat Berita Harian Online yang bertajuk " Pasar Indonesia-Pakistan". Jemu dah rasanya melihat laporan. Ada yang buta ke sengaja dibutakan. Nak kata dasar dah berbuih mulut berkempen dalam pilihanraya. Tapi hasilnya masih sama. Tak hairan jika ada perubahan besar dalam kecenderungan pilihan rakyat menentukan siapa pemimpin negara.

"Timbul persoalan berhubung peranan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebagai pentadbir di ibu negara yang dianggap gagal bertindak mengawal keadaan itu, selain peniaga yang diberi lesen tetapu tidak takut kepada undang-undang.
Mengikut undang-undang, mereka yang memajak atau menyewa gerai kepada warga asing boleh dihukum termasuk menarik balik lesen dan menyita perniagaan masing-masing"

Kita sendiri kalau berjalan jauh pun seperti berada di bumi asing.  Bukan nak tuding jari pada mana-mana pihak, tapi persoalannya sampai bila????
 


: Krisis yang bosan
Comments
2 Comments

2 Sahabat Berkata:

Nurul Hamimi Awang Japilan said...

betul tu orange!!! saya sgt setuju! sapa yg bg?knp masih ada yg bermahajalela disana sini. huh! eh, emosi plak.

Orange said...

bikin panas ini kes o...di sabah naa betaburan sudah dorang hehe...[slang sabah jap]..yang kasihannya anak mereka yang terbiar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...