Sudi Jadi Teman?

Tuesday, August 18, 2009

Home » Serlahkan Kreativiti

Serlahkan Kreativiti

Saya ada kawan, sekolah, kampus, di kampung, di internet selain kawan-kawan di sekitar saya. Antara banyak-banyak hobi mereka, saya lebih suka berkecimpung dalam proses mengedit gambar dan video. Alasannya mudah. Ianya cantik (hehe). Lagi-lagi pemandangan alam sekitar. Sebab tu amik kos geografi dalam pendidikan. Tambahan pula, tak ramai guru-guru yang mempunyai addedvalue. So, kemahiranlah sebenarnya yang membezakan individu. Bukan ape, saja nak kongsi gambar yang saya rasa menarik. Dah takde tempat nak bagi inteprem, kat blog pun boleh juga, manatahu ada yang suka tengok. Enjoy pic kat bawah:)~


Pic1-Time cuti sem, tak sengaja tergambar kucing ni..bila tengok 2 3 kali..cantik lak...dah edit2, siapla gambar c ungau (maksudnya kucing dalam bahasa dusun)

Pic2-Tengah syok2 gambar anak kucing tu, lalu la mak kucing...dengan pandangan bengis memandang kearahku...dengan bantuan photoshop dan touch up sikit...tadaa...Mak Kucing Yang Ganazz hehe

Pic3

Pic4

Amacam. Kedua-dua gambar diatas best kan. Gambar ni saya amik time kawan saya ni sedang menanam kelapa sawit beliau. Panas2 terik petang tu..ternampak rimbunan pokok renek..saya close up la camera hp..dengan bantuan photoshop..dah jadi best...

Saya pun tengah belajar edit video. Nak belajar effect, sound, compositing, 3d effect dengan software video editing. Kalau ada kengkawan yang teringin belajar atau nak kongsi tips sony vegas pro 8 or 9...gtau je..saya lagi suka belajar dengan korang..

nak tengok video yang saya berjaya edit..jangan risau, Klik sahaja DISINI:)~

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...