Sudi Jadi Teman?

Thursday, May 16, 2013

Home » , » Tak Pandai Jaga Hati

Tak Pandai Jaga Hati

"Saya kecewa...tak pandai jaga hati..."

Lalu saya tersenyum melihat sms seorang kawan perempuan. Seronok seronok sms tiba-tiba ada sms seperti itu mencela. Persoalannya siapa yang jaga siapa agaknya.

Saya teringat kembali buku yang saya baca banyak berkisar tentang komunikasi dan buku yang menyentuh tentang subjektif pemikiran manusia. Antara yang menarik dalam banyak-banyak buku itu ialah

"Jika kamu mahu sesuatu daripada orang lain'lakukannya terlebih dahulu terhadap orang itu"... Saya memetik teori komunikasi yang kian rancak ditulis oleh pemikir barat..The Law-of communication,attraction ...dan banyak lagi law-law yang telah ditulis dan menjadi best selling book.

Tapi mahu kata apa juga, muda mudi sedang hangat dilamun asmaradana. Paling tidak pun jawab sabo je la.

Tapi sia harus jaga hati siapa sebenarnya...lelaki ka perempuan ka...

Lastly, orang ketiga muncul

End of the story la nanti..

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...