Sudi Jadi Teman?

Friday, February 26, 2010

Home » » Cinta Secara Fiziknya Ialah...

Cinta Secara Fiziknya Ialah...

Apa itu Cinta?...Mengapa Cinta?...Bagaimana?..
Hai semua, saya ingin berkongsikan satu pandangan saya mengenai pola minda manusia. Pada pandangan saya semua benda di muka bumi termasuk manusia tidak lari daripada hukum fizik. Maksudnya, akan ada satu rumus matematik yang mampu menguraikan perkara yang kompleks termasuk pemikiran dan minda manusia yang abstrak.

Perkara yang mungkin menarik dan sangat abstrak (pada pandangan umum) ialah perasaan manusia. Bagaimana hendak menghuraikan perasaan manusia secara matematik. Walaupun saya bukan seorang ahli fizik tetapi saya akan cuba kongsikan dan cuba huraikan mengikut pengetahuan semasa sahaja. Dan saya kira manusia tidak serumit mana seperti yang disangkakan. Apa sebenarnya Cinta secara saintifik dan bagaimana ianya berfungsi.

Cinta pandang pertama?...Kebetulan atau Takdir?...tak se 'abstrak' itu. Melainkan ianya merupakan satu reaksi kimia yang dikenali sebagai Phenylethylamine. Apabila kimia ini bertindak, antara yang akan berlaku pada anda ialah berpeluh sejuk, rasa gemuruh, rasa berat dan pening kepala, gerak mata spontan.

Biar saya jelaskan dalam erti kata yang lebih mudah. Kimia "cinta" ini boleh dimanipulasikan. Apabila kita tahu bahawa benda ini adalah Fizik (wujud/konkrit), manipulasi secara matematik boleh dilakukan. Contohnya, saya mendedahkan kepada seorang perempuan kimia ini, seterusnya otak akan bertindakbalas dengan kehadiran kimia tersebut..dan hasilnya..Dia akan jatuh cinta pada anda.

Pernah anda bertemu seseorang dan merasa mesra secara spontan dengan individu tersebut?....atau mungkin anda meraskaan bahawa raut wajahnya menarik, cantik, cute, dan anda tertarik secara natural?...mengapa sesetengah lagu kita rasa menarik?...bagaimana jika ada penjelasan mudah mengenai perkara2 ini?

Menariknya minda manusia bukan. Saya akan jelaskan perkara2 diatas pada post yang akan datang..jumpa lagi semua:)

Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...