Sudi Jadi Teman?

Saturday, July 9, 2011

Home » Tiada Istilah Kebebasan mutlak

Tiada Istilah Kebebasan mutlak

Bissmillahirahmanirrahim. Ya Allah, Selamatkan saudara sebangsaku bangsa Malaysia di luar sana. Selamatkan negaraku Malaysia, selamatkan keamanan yang sekian lama Engkau berikan, selamatkan negaraku Malaysia dari musuh yang berniat merosakkan negara, selamatkan negaraku dari kekotoran politik, selamatkan masa depan anak cucu bangsaku bangsa Malaysia Amin.

Tiada Istilah kebebasan Mutlak/hakiki. Jika mengambil contoh negara asia barat sekali pun, kebebasan yang dilaungkan jauh dari realiti. Hakikatnya keadaannya masih tak ubah seperti perang. Bukankah itu sudah cukup jadi contoh mengapa kaedah perhimpunan lebih banyak membuka ruang perbalahan.

Jika pilihanraya yang hendak dibersihkan, mengapa wujud negeri yang berada di bawah naungan pemerintah lain. Bukan satu negeri malah sepertiga dari seluruh Malaysia. Bukankah itu juga suara dari rakyat melalui pilihanraya. 


: Orang biasa seperti saya dan saudara-saudara semua yang akan merasa baik buruknya. Bukan mereka yang duduk diatas....
Comments
1 Comments

1 Sahabat Berkata:

nuRuL haNis said...

betullah!!! negara kita dah cukup aman sekarang. Perhimpunan seperti ini banyak memberi kesan buruk..diorang ni tak pandai pikir ke? =(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...