Sudi Jadi Teman?

Tuesday, July 26, 2011

Home » » Tips: Nota Exam untuk Peperiksaan Akhir

Tips: Nota Exam untuk Peperiksaan Akhir

Kepada Adik-adik diluar sana yang sedang menghadapi peperiksaan akhir atau exam, tentu sekali perlukan Nota yang terbaik, kreatif dan berkesan. Tips nota exam ini memang dah lama praktik dan berjaya memberikan input yang lebih berkesan. Tak kiralah adik-adik mungkin menghadapi peperiksaan awal tahun, pertengahan or akhir atau PMR, SPM dan STPM. Tips ne memang saya turunkan dari pengalaman sendiri okeh?

Kepala serabut? Macamana nak hafal fakta ne? Isi penting ne dah bertimbun-timbun. Boleh ingat ke nanti. Fikir sampai nak pecah kepala woo...

Pernah hafal Nota sampai mcm ne???

Relax alright:). Ikuti langkah ini. Buat mengikut tertib boleh?
  1. G jumpa ayah dan emak. Direct minta restu exam korang
  2. G jumpa cikgu, Direct minta restu cikgu korang
  3. Usaha banyak-banyak. Tuhan kata nasib sesuatu kaum itu tak berubah selagi mereka tidak mengubahnya sendiri. Pastu baiki solat. Minta lah kepada Pencipta keputusan yang terbaik untuk diri.
Dah semua tu baru buat langkah ini. Cari benda ini okeh?---------Klik kat Sini>>

 Dah nampak dah? tu la dia buku ajaib yang membantu saya dalam alam persekolahan. Tulis semua fakta yang cikgu korang highlightkan. Kalau boleh buat dalam ayat sendiri. Pandai-pandai lah nak buat akronim ke, sinonim ke Liza Hanim ke eheheh...pendek kata. BUAT.

Langkah terakhir. Bawalah kemana sahaja. Letak dalam poket. Tak berat. Ringan je. Ada masa sikiiiiiiit je pun buka dan baca. Dulu saya bawa 5 buku tu untuk 5 subjek. Bayangkan boleh muat isi penting dalam 1 buku mikro tu. P memancing, p dating, p sawah, p kebun, p piknik, p skodeng. BAWALAH dan BACALAH. Insyaallah...percayalah Tuhan akan balas usaha kita dengan hasil yang setimpal. Yakin tu..

Ok, itu sahaja tips yang boleh dikongsikan. Nak maju nak mundur. Semua itu pilihan anda.


Aku buat tuisyen Online juga ne baru tahu hihihi
Comments
2 Comments

2 Sahabat Berkata:

Ungu Violet said...

bagus2...rajin2 la amalkan..jgn malas taw..hihi

kene usaha, doa pastuh baru tawakal...:)

Orange said...

hihi..dah amal. dah dapat resultnya...nak turunkan kat adik2 yang terbaca entri ini...kot2 tengah hot exam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...