Sudi Jadi Teman?

Saturday, December 25, 2010

Home » Gym Life: Besi Pertama

Gym Life: Besi Pertama

Teringat lagi mula-mula main gym/besi. Punya semangat nak pergi beli di kedai. Sasaran pertama ialah Dumbell. Setelah beberapa minggu pergi main gym dekat campus, maka terbeli lah saya sebijik dumbell yang sangat berat bagi saya. Mestilah berat, pes taim kan. Beli punya main mahal [mahal sebab xd duit hehe]. Agak-agak dalam 30 ringgit macam tu. Saya membawa balik dumbell tersebut dengan azam yang sangat kuat. Selain buat push up dan sit up, bolehla main bicep,tricep guna dumbell tu. Nak tengok dumbell pertama-tama dalam arena menyihatkan badan?





Waaah..12lbs bersamaan dengan 6 kilogram hehehe. Dijadikan cerita sangatlah berat menatang ne sehinggakan lenguh-lenguh tangan. Padahal rep hanya 8x dengan jumlah 4 set. Pastu kompem dah tak larat. Bila tengok balik dumbell ajaib ne memang kelakar.

Jadi, kepada rakan-rakan di luar sana. Berminat, buatlah dari sekarang. Lagi awal lagi bagus tau. Jangankan saya, Sazali yang badan Hulkhogan tu pun mula dari dumbell kecik, dari bawah dulu. Jangan segan jangan silu. Untuk kesihatan juga tahu. Kalau ada orang tegur secara pedas, buat dunno jer. Bukan badan dia pun kankankan.

Apa salahnya bermain gym dan berblogging ye tak hehehe...

: Tahan Hati, Tahan Semangat!
Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...