Sudi Jadi Teman?

Friday, December 24, 2010

Home » Menang Sebelum Menang : Motivasi atau Satu Bebanan

Menang Sebelum Menang : Motivasi atau Satu Bebanan

Tahniah buat skuad kebangsaan Malaysia yang bakal berentap dengan skuad pilihan Indonesia yang bakal berlangsung sedikit masa lagi. Perlawanan bolasepak antara dua pasukan ini sememangnya sangat menarik dari semua segi. Apatah lagi dengan hubungan 'dingin' antara kedua wilayah nusantara ini membuatkan perlawanan ini juga diberi perhatian istimewa dari penyokong kedua pihak.

Sembang-sembang bersama rakan mengenai perlawanan ini menimbulkan satu persoalan "Menang Sebelum Menang". Lantas saya bertanya lebih lanjut apakah maksud pernyataan rakan-rakan saya tadi. Dapat kita perhatikan corak dan laporan media mengenai perlawanan tersebut antaranya:

Laporan Kosmo:





Laporan Metro:





Persoalan seterusnya timbul. apakah keadaan-keadaan seperti ini akan sedikit sebanyak memberikan kesan kepada motivasi kepada pemain dan penyokong atau menjadi satu bebanan kepada pemain dan harapan yang menggunung di kalangan peminat bolasepak tempatan.

Bersama-sama kita nantikan perlawanan ini berlangsung dengan jayanya mengikut segala perancangan yang telah digariskan oleh banyak pihak. 

Chayok-chayok Malaysian:)

: Bersaing secara Sihat!
Comments
3 Comments

3 Sahabat Berkata:

KizZ said...

huhu don worry..malaysia dah prepare 1000 polis masa diorang berlawan..


Jom sini,
Kiz Garden

Anonymous said...

macam bongkak plak!

Orange said...

Kizz: Semestinya polis diperlukan. Dah pergi dah kat link tu

Lelaki Ini: Tu belum printscreen laporan akbar lain tu...tajuk gempaq giler...

Kita nantikan esok hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...