Sudi Jadi Teman?

Tuesday, November 23, 2010

Home » » Imlikasi Negatif Click Fraud

Imlikasi Negatif Click Fraud

Yaaaa...entri pertama saya mengenai bisnes internet walau masih baru beberapa hari. active blogging Bukan nak berlagak, nak tunjuk pandai. Saya pun baru tau fasal Nuffnang ne. Tapi, sebagai salah seorang pengguna nya, tak salah saya bagi pendapat kan.

Hari-hari kita dengar fasal klik fraud ne. Ada yang jelas, ada yang tersembunyi fraudnya tu hehe. Bukan pula nak menghentam orang lain. Ish..ish ish. Siapa aku dibandingkan dengan korang [kesedaran dan keinsafan melanda]. Mungkin dah ada yang tulis kot, cuma saya tak perasan. Tapi ada beberapa perkara yang saya nak kongsi bersama. Dengar baik-baik tau.

Sebelum ini saya pernah terlibat dengan Ebay. Alaa..jual beli di internet tu. Nak juga mencuba walaupun hanya sebagai testing time tu. Tapi serius la buat sebab dah sampai keluar modal. Sampai bab nak jadik Seller tu tak lepas-lepas. Jenuh call sana sini minta lepas. Check punya check, faktor yang menyebabkan saya tak lepas ialah kes macam "klik fraud" ne la.




Sebabnya mudah napa susah nak lepas:


  1. Ramai user Malaysia yang menggunakan penipuan dalam ebay-langgar polisi ebay
  2. e-bayer Malaysia tunjukkan statistik penipuan tertinggi
  3. Pihak E-bay dah Cop orang Malaysia kalau nak jadi seller ebayer
*ada ebayer ke sini-tlg betulkan

Jadi, agak-agak siapa yang rugi dalam hal ne. Lu Pikir La Sendiri kata Nabil. Jadi, saya harap nuffnanger di luar sana. Beringat sebelum kena yer. Nak klik berpada-pada kata orang kukuikui

PENAFIAN: Saya bukan orang pro untuk berkata dalam hal ini. Hanya memberikan pendapat sebagai seorang user dalam Nuff ne[pengguna Nerd]. Bak kata orang, beringat sebelum kena. hehe

**hek elleeeeee..mamat ne, baru je update belog 6 hari dah tunjuk belagak yer...entah-entah lepas ne dah lesap balik...[huhu..ampun-ampun]
Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...