Sudi Jadi Teman?

Wednesday, November 24, 2010

Home » » Mimpi: Berapa lapisan Mimpi Anda

Mimpi: Berapa lapisan Mimpi Anda

Salam pembaca/blogger [termasuk silent reader huhu] sekalian. Sebelum ini saya dah kata akan berkongsi perkara yang menarik mengenai mimpi bukan?..






Soalan pertama: Bagaimana anda jelaskan mimpi Anda?
Soalan Kedua: Berapa Lapisan Mimpi Anda
Soalan Ketiga: Siapa dalam Mimpi Anda


Persoalan pertama. Bagaimana saya nak jelaskan mimpi saya. Ermm..saya tidur dan bermimpi. Itu je la. Ya, tiada siapa yang dapat jelaskan secara tepat bagaimana mimpi berlaku. Jika ada sekalipun, terdapat banyak percanggahan pendapat antara mereka. Mimpi datang dari otak kita. Otak kita pula benda yang paling rumit dalam dunia ne. X terungkai lagi.

Persoalan Kedua. Saje je nak tanya. Saya pernah bermimpi dalam mimpi saya. Ada 3 lapisan hehe. Anda pernah laluinya?...Best hehe...

Persoalan Ketiga. Ini merupakan dapatan hasil ponteng kat pejabat hehe. Terbaca satu majalah, x ingat lagi apa namanya. Tapi, faktanya sangat menarik. Pernah anda lihat orang-orang yang tidak dikenali dalam mimpi anda? Siapakah watak-watak sampingan tersebut? Macamana boleh wujud dalam mimpi saya?

Percaya atau tidak individu ini merupakan orang yang pernah anda jumpa dan lihat. Memori kita menyimpan wajah individu terbabit dan kita tak sedar ketika jaga. Ketika mimpi, memori ini keluar semula sebagai pelakon tambahan dalam mimpi kita. Agak mengejutkan bukan?

oh yer, haiwan pun bermimpi. perhatikan haiwan peliharaan kamu ketika tidur. Kadang-kadang ngigau kan hehe.

100 peratus dari mimpi kita tu..kurang dari 10 peratus sahaja yang tinggal dalam memori kita.

Itu sahaja. Sekian dan terima kasih...

lalala....
Comments
2 Comments

2 Sahabat Berkata:

gintului said...

Saya pun pernah bermimpi yang pelik dan tak pasti mengenai lapisan mimpi saya. Pada subuh itu saya bermimpi saya keluar dari badan saya, saya boleh terbang kemana sahaja yang saya suka, cuma yang saya ingat pada malam subuh itu saya secara separuh sedar ingin terbang setinggi yang boleh hingga ke langit angkasa. Peliknya dalam mimpi tersebut saya dapat merasakan secara sedar dimana hujung tapak kaki saya berpijak kepada sesuatu yang membolehkan saya membuat lonjatan ke udara untuk terbang dan melayang. Serononk apabila kita sedar apa yang berlaku dan yang ingin kita lakukan apabila berada dialam mimpi.

Orange said...

Gintului hihihi..familiar nama ne hehe...

Cuba bayangkan bila kita wish nak mimpi..then mimpi tu la yang kita dapat pada malamnya..rasa-rasa berapa kali menjadi?...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...