Sudi Jadi Teman?

Saturday, November 20, 2010

Home » » Jom Belajar buat Filem

Jom Belajar buat Filem

Salam semua, sebelum ini saya pernah postkan mengenai Gian saya terhadap buat movie dan lagu sendiri. Entah bila minat ne muncul tapi seingat saya first time tertarik dengan buat filem sendiri ialah sewaktu saya semester satu kat U ne. Kali ini saya nak postkan lagi salah satu 'Test Subject" saya yang saya dah post kat facebook. Jadi kali ini, biar saya share kat blog plak. Saya masih rakam video menggunakan henset Nokia N95 8G yang menggunakan kamera 5 MegaPiksel sahaja. Kualiti pun sangat kurang tapi setidaknya saya ada modal untuk belajar mengedit video secara "amatur" sahaja.

Video ini sepenuhnya menggunakan "handheld" dan saya cuba untuk "smooth" kan video ini disebabkan gegaran. Warna pun tak dapat sekata sebab kamera yang tak Ok dan rakaman pada waktu malam. Saya juga mencari member-member yang mempunyai minat yang sama untuk sama-sama kembangkan minat dalam video dan audio editing.

Banyak faedahnya nanti antaranya;

  1. Buat video orang kahwin (berbayar la beb hehe)
  2. Untuk keluarga-rakam anak-anak waktu kecik2 best gak simpan
  3. Alat Bantu Mengajar (untuk cikgu tarik perhatian student)
  4. untuk suka-suka-join festival filem pendek best gak. Lumayan juga tu.
  5. Pembentangan individu, syarikat, pendidikan pun best
Video pertama: Member saya BoB menjadi Test subject video stabilizer
Video Kedua: Intro Pembentangan Ekologi (geografi)
Kat bawah ne videonya:)
 







 
 
 
 






  
Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...