Sudi Jadi Teman?

Monday, November 22, 2010

Home » , » Pisangod (Potong Kepala) is Real

Pisangod (Potong Kepala) is Real

Mengimbau kembali kisah orang doulu-doulu (slang lecture saya hehe), datuk kepada Emak saya, yang merangkap moyang saya pernah menceritakan:

"Dulu, semua orang takut keluar rumah sesuka hati. Sebabnya, wujud golongan pemenggal kepala/pisangod yang mencari mangsanya."

Lalu ku tanya lagi "Untuk apa" [taim kecik-kecik ne tanya soalan]

Lalu dijawab Emakku "macam-macam tujuan katanya. Especially [canggih mak saya guna ayat ne haha] musuh. Sebab dulu berpuak-puak itu sangat la menjadi trend dan budaya masyarakat"

Lantas ku tanya kembali "bagaimana orang itu dicantas kepalanya"

Lalu dijawabnya "seperti lembu disembelih"

Teringat masa ting 6 dahulu, saya melihat video orang yang disembelih [ewwwwwww]. Itu kena sembelih, teknik Pisangod adalah cantas bukan sembelih. Tak dapat terbayangkan.

p/s-bersyukur hidup di zaman moden. Kalau tak, orang kaki tenet macam saya mesti jadi hantaran orang kahwin zaman doulu-doulu.pergh...
Comments
0 Comments

0 Sahabat Berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...