Sudi Jadi Teman?

Saturday, November 20, 2010

Home » Dedikasi Buat Kawan Alam Maya

Dedikasi Buat Kawan Alam Maya

Setelah baru jadi blogger yang aktif beberapa hari ini [kebosanan kut] sebab dah cuti semester UPSI ne. Baru saya sedar blogger juga mempunyai ikatan yang boleh dikatakan rapat selain kewujudan "mambang-mambang tanah" yang sedikit sebanyak mengganggu keharmonian blogger [cewah].

Pada awalnya takut gak nak dedahkan identiti kat blog kut-kut ditangkap ISA [hahahaha] kalau tersilap langkah. Tapi bila dah jenguk-jenguk tengok-tengok blogger otai seperti Ben Ashaari, hmm..best gak men blog ne hehehe. Pernah dahulu buat blog untuk google adsense. Tapi kalau buat blog semata-mata untuk adsense ke nuffnang ke adword ke pun tak best gak. Kering otak fikir idea. Bila berblog untuk ramaikan kenalan dan share ilmu-ilmu ne tak putus plak idea nak tulis apa hehe.

Namun, setiap blogger pasti ada batasnya yang tersendiri. Takkan nak tulis suma kot dalam blog kan. Parah wei hehe. Dah la jenis malas nak tulis baca ne. Tapi blog ada tarikannya yang tersendiri [penyokong fanatik blogger tepuk tangan]

Semalam surf lagi geledah web justkhai, katanya kalau nak selamat blogging pakai la wordpress-self-hosting. Adalah kelebihanya yang tersendiri. 2 or 3 tahun lepas saya dah mula belajar dalam blogging ne. Tak kisahla blog ke wordpres ke bahkan kaji plak website2. Nak cuba cari duit toksah kata, dah pernah cuba ebay dan macam-macam [Duit gaji chekgu x cukup? bersyukurlah nak hehe]. Belum ada rezeki lagi kot. Yang best tu skill dah ada. Tak la terkapai-kapai kalau nak terjah balik bisnes macam tu.

Ada macam-macam tujuan blog. Yang saya sendiri tak dapat lari ialah letak nuffnang Ad kat blog hahahahaha. Sapa tanak wei. Apapun marilah sama-sama ikhlaskan hati ber blogging. Mudah mudahan kita dapat benda bermanfaat darinya [macam kuliah subuh dah ne]

Yang baru berblog-saya la sapa g hehe. [x dpt sign kat sini]
Comments
2 Comments

2 Sahabat Berkata:

Azman Roslan said...

aku pun tengah mencari identiti blog tersendiri.. heheh

Orange said...

Part tu la paling susah dalam blog ne...bnyk bnde g nak bljr ne..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...