Selepas beberapa bulan, dipendekkan cerita saya x dapat membayar bil bulanan beliau disebabkan prioriti aliran kewangan saya yang lain [konon]. Maka talian internet saya di putuskan. Dah tu tiap minggu ada orang call suruh bayar [padan muka]. Pada bulan berikutnya saya berjaya membayar kesemua bil. Tunggu 1 hari untuk pengaktifan semula setelah ber 'dating' sekejap dengan operator celcom.
2 bulan kemudia ditakdirkan saya tak dapat membayar lagi bilnya. Diputuskan lagi taliannya. Saya meminta tempoh untuk menjelaskan bil bulanan tersebut. Dalam sebulan rasanya tak terbayar lagi. Yala, mana saya nak korek duit. Dah beso2 cenggini takkan nak call mak bapak plak. duit gaji kerja ngan kolej plak dah dikebas oleh PC yang saya baru beli sebab laptop lama rosak
Dipendekkan lagi cerita, maka nama saya telah di BLACKLIST. Dan berikut merupakan antara penangan blacklist yang saya kaji dan saya tanyakan kepada orang yang selalu call saya dan operator celcom dan setelah saya surf internet mengenainya:
- Tak dapat beli broadband baru
- Tak dapat beli sim biasa yang baru (yang sedia ada x kacau la)
- Kalau dorang anta nama tu g bank..amacam?
- Beli nmbor broadband selain celcom cam Digi ke Maxis pon x leh gak
Jadi kepada insan-insan di luar sana yang teringin nak ber broadband tu beringatlah selalu hehe. Celcom tak kan tahu kadar kewangan anda dan tidak mahu tahu pun mengenainya.
**pasne nak g praktikum kat Klang. mesti beli brodband baru. Apa yang paling best yer?..hmmm...nak beli balik juga ne sebab nombor lama dah tak leh pakai
Broadband: Satu Keperluan dah zaman ne (ne la broadband keramat gua) |